© Ester Vonplon
Val Curciusa, 2018 Photogramm on rice paper, Edition 5


ESTER VONPLON

DIESSEITS

Von Nufenen stieg ich hoch ins Val Curciusa

Das Val Curciusa ist eines der wenigen verbliebenen alpinen Hochtäler der Schweiz, in welchem weder Wasser gefasst wird noch ein Fahrweg existiert. Es ist nur zu Fuss zugänglich. Durch das Fehlen von Eingriffen der Zivilisation ist die Zeit in dieser Hochebene relativiert. Diesen Ort habe ich aufgesucht um im Gelände aus Pflanzen, Tieren, Schatten und Steinen Photogramme zu erstellen. Abbildungen von dem Sommer 2018, mit Licht gezeichnet auf den über 100 jährigen Cellofix Postkarten.

Aus einem Text der Serie Val Curciusa von Ester Vonplon


Opening
Wednesday, August 28, 2019, from 6 p.m.

Exhibition dates
29th August – 5th October 2019


Opening hours
Wednesday through Friday 2 p.m. – 6 p.m.
Saturday 1 p.m. – 5 p.m.


ROMAN SIGNER

WERKE/WORKS, BAND/VOLUME 4, 2002 - 2018

Edited by Aleksandra Signer and  Peter Zimmermann 

Texts on selected works
Paula van den Bosch, Barbara Casavecchia, Christoph Doswald, Esther Flury, Lorenzo Giusti, Paul Good, Matthias Haldemann, Stephan Kunz, Roman Kurzmeyer, Li Zhenhua, Gerhard Mack, Simon Maurer, David Moinard, Kristin Schmidt, Dorothea Strauss, Sunny Sun, Ulrich Suter,  Reto Thüring, Roland Wäspe, Max Wechsler, Sara Weyns, Beat Wismer, Rachel Withers

With descriptions of the works by Roman Signer

30,5 × 24,5 cm, 608 pages / 670 illustrations
Hardcover (linen) in a slipcase
German / English

ISBN 978-3-906191-10-2 (Switzerland)

Edition AlbersZimmermann & Edition Stephan Witschi, Zurich
Subscription: CHF 110.00 / from 1.2.2019: CHF 150.00

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The materials – water, fire, air and earth – are elements that intervene in the design of Roman Signer’s works and complete them. It is ordinarily part of the works to reveal how they are made. The artist himself comments on some 350 sculptures and actions without interpreting them. By detailing such facts as the technical framework, climate and sequence of events, he gives readers such a precise impression of each work that they could almost be observing the action themselves. The resulting catalogue raisonné is essentially a work in itself and, as such, an indispensable part of this unique oeuvre. The fourth volume in the series represents a self-contained monograph of years that are vital to Signer’s practice.